ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

ی مدتی میشه نامزد کردم و چند وقت دیگه عروسیمه جدیدا متوجه شدم نامزدم با خانومی رابطه تلفنی داشته ولی ب خودش گفتم انکارمیکرد میگفتم کار من نیست حتما گوشیم دوستام برداشتن خانوم میگفت ازش خواستگاری کرده ولی من فک نمیکنم ک شوهرم همچین کاری کرده باشد راهنماییم کنید


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
خواهر گرامی! همانگونه که می‌دانید، پیوند ازدواج بین مرد و زن براساس احساس نیاز به آرامش است. قرآن زن و مرد را لباس یکدیگر مى‏داند (بقره، آیه 187) و شرط رسیدن به آرامش را عشق و مودت معرفى مى‏کند (روم، آیه 21) عشق به همسر مانند نهال درختى است که اگر به او توجه نشود خشک مى‏شود. پس لازم است دائما تقویت شود و از آسیب‏ها دور بماند. یکی از مهمترین آسیب ها که ممکن است نهال عشق و محبت را پژمرده کند ، شک و بدبینی به همسر است.هر فردی باید نسبت به هم نوع خودش، خاصه کسی که هم وطن و هم دین اوست، حسن ظن داشته باشد، حال چه برسد به همسر، که نزدیکترین و بیشترین روابط عاطفی را با فرد دارد، و رفتارهای او را به خوبی و زیبایی تعبیر کند. البته حسن ظن داشتن را نباید با ساده لوحی و ساده اندیشی و خوش بینی بی اساس یکی دانست؛ ولی وقتی رفتاری از همسر خود می بینید و یقین به نادرستی آن ندارید و می توانید برداشت های مختلفی از آن بکنید، باید آن را به خوبی تعبیر کنید و با توجیه های مختلف رفتار او را پیش خود موجه جلوه دهید. این وظیفه دینی هر انسانی است و باعث رویش مهر و محبت و فضای اعتماد بین همسران می شود.
از طرفی تجربه نشان داده است زوج های جوان در دوران عقدشان به خاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می کنند. البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند. پرسشگر گرامی! همانطور که همسرتان را خوب می شناسید  و بعید می دانید این کار از او سر زده باشد  و شاید توسط دوستانش این کار انجام شده سعی کنید روابط خود را نیز مستحکم نگه دارید. اگر هم این کار توسط همسرتان صورت گرفته باشد همین که شما متوجه شده اید برای او کافی است که توبه نماید و دیگر دست به چنین کارهایی نزند. پس موضوع را ادامه ندهید و به دیگران هم در این باره چیزی نگویید و از خداوند متعال بخواهید اعتماد سابق شما را نسبت به همسرتان بازگرداند.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

دوران نامزدی شیرین، ضامن یک ازدواج موفق نیست